Sign in to follow this  
MicESanzMusic

MiKEY SANZ MUSiC

Recommended Posts

Hello everybody. My name is MiKEY SANZ, I'm from Upstate New York, and i'm a rapper. DOOM is a big influence of mine and although i'm not super familiar with Danny Brown a lot of people say my voice reminds them of him. 

I've been a member of the forums for about a year now. I'm going to be upping my content over the course of the next year  or more and i'll be posting it in this thread. I'm shooting for 1 song per week at least. I really feel like I have the talent to be a professional rapper some day soon (1-5 years from now) so if you could please give me a minute and listen to some of my tracks I'd appreciate it. You might be catching a wave before anyone else and grab bragging rights lol.

This track i've posted below is about a year old but it's by far my most popular one to date. it currently has 14,000 plays on Soundcloud. Everything after this will be new songs, music videos, etc. Thank you and i appreciate any support anyone is willing to give, no matter how small.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

This track i wrote while i was waiting for a doctor to give me a cortesone injection in my back. i was laying down in the medical gown and the doctor was running hella behind schedule so i wrote this in my phone to the beat Fetti produced by The Alchemist. please give a listen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool man.

 

the beat of that first track sounds familiar.

 

but cool, not your everyday style. i will say i kinda got annoyed with your voice. that high pitch in the vein of Danny Brown and that nasaly sound kinda like Eyedea. but the content was refreshing ill get into your tape after i take a shower.

 

its a shame how dead this board is nowadays... smh.

 

i really dont even see the point of why i post anything anymore.

 

but listen. if your one track has 14k plays like first off how did you even get that much? but if it has that many plays and aint no one heard it and got at you about it, i doubt youll ever be a "professional rapper" like you said you wanted to be. but chase your dreams and never give up!!

 

i also heard all them riff raff type bars in the hospital gown cortizone track

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mister Yo said:

cool man.

 

the beat of that first track sounds familiar.

it's the beat from Books of War, a popular DOOM remix somebody made. it's on Youtube. I bought the instrumental off of their Bandcamp. their name is Poisenflowerz

Quote

 

but cool, not your everyday style. i will say i kinda got annoyed with your voice. that high pitch in the vein of Danny Brown and that nasaly sound kinda like Eyedea. but the content was refreshing ill get into your tape after i take a shower.

it's not for everybody i guess. but yeah i get compared to those two a lot. my first tape is named Rhyme Menagerie Volume 1 and you get find it on Youtube and Datpiff. I've released a lot of stuff since then tho. you can find it on my soundcloud @ Soundcloud.com/SANZ_OF_TIME . Or my Youtube. Just search "MiKEY SANZ". if you haven't listened to my tape yet here is the link to it on Youtube : 

Quote

 

its a shame how dead this board is nowadays... smh.

 

i really dont even see the point of why i post anything anymore.

it's pretty dead but i still get views from here. it's good that you're interacting with me. i'll check out your shit. i have to run some errands but i'll get to it either later tonight or tomorrow

Quote

 

but listen. if your one track has 14k plays like first off how did you even get that much? but if it has that many plays and aint no one heard it and got at you about it, i doubt youll ever be a "professional rapper" like you said you wanted to be. but chase your dreams and never give up!!

it got that much because i have this kid that discovered me in a Aesop Rock fan group and he loved the song. he said "I'm gunna get this to be your most played" and he listened to it like 3000 times in a week lol. it's also about a year old and it's been the token song i show people. i've promoted it the most, every time i tell someone i'm a rapper it's the song i send them. it's also usually spotlighted at the top of my Soundcloud unless i have something brand new out. because of this, Soundcloud's algorithm has taken hold of it and it suggests it to people all the time and i get a good steady 400 plays every week on that song alone. also, i think when people are actually on my profile and they listen to a song if auto play is on it automatically plays that one because it's my most popular. haven't confirmed this theory tho, it happened to me just now as i was testing how good my latest song sounded after soundcloud's compression.

I also will be a professional rapper. 1-5 years from now. if i had to give an exact time frame i'd say 2 years. you don't have to believe me, nobody ever does until you've done it. if you wanna follow me on Twitter @SANZ_OF_TIME to monitor my progress, feel free. i recommend it.

14k also isn't really all that much. No label is going to sign me because i got 14,000 plays on one song. And no Producer is going to jump out of their seat because of 14k on Soundcloud. idk how that suggests that i'm never going to be professional.

Quote

 

i also heard all them riff raff type bars in the hospital gown cortizone track

it wasn't really influenced by Riff Raff, it's possible it sounds like him tho. i haven't listened to riff raft much in about 2 years.

 

 

thank you for listening bro i really appreciate it. like i said i'll check out your stuff soon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Funk Professor said:

I like your shit, this is legit...

hey thank you! i appreciate the love 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maneuver through these hoops, demons gettin juked

tryna make my dreams come true, before North Korea gets nukes

prayers up for our troops

prayin every night Donald Trump will lose

come 2020

Share this post


Link to post
Share on other sites

look at what my pain did, i just wanna escape it

but this rap shit is so hard i think i just replaced it

i hate this, country in the toilet, look at what these hicks did

Donald Trump a racist, he aint no patriot

Puerto Rico had to wait for aid now aint that bullshit?

'Merica the beautiful now aint that Foolish?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sanz been touched by the fire call me Clegane 

Share this post


Link to post
Share on other sites

New Track!

"Cross Hang"

 Lyrics:

perusin for a dudess in a birthday suit, rufus
shit was goin good wit my ex but then she ruined it like george lucas
my labor fruitless, change it by ’18
it been a money sink it’s time for it to pay me

All sad boy broken hearts vibe lately
republicans, they all Dicks like Cheney
these rappers young got me feelin like i’m 80
hella women implyin they want saving

i can’t even save me, got no time for ya mystery
i hardly got time for my own misery 

barrel thru life like a running back
clutchin on the pig skin
i shoulda had a fairy odd parent to grant me wishes 

i’m an old soul
still got dreams of the major leagues and games in the pro bowl 
satan tryna get me in the choke hold
tryna get me feelin like i’m rollin solo

cross hang from the rearview mirror
cross hang from the rearview mirror
cross hang from the rearview mirror
cross hang from the rearview mirror

texts all lowercase, sex with the basket kind
dick is a head crab, nut just to pacify 
days passin by, spent xboxin 
swiping left and right on toxins, tryna find a sheath for my rocket 


rappers say they lyrical but really they satirical 
i got pussy stains in the back seat of my vehicle 

shy away from people can’t stomach the evil

got too many growin pains, too many hoes is fake 
too many clones who want my time to waste 
probe me like an alien, bios like a bratty bitch 
actin like they too good for my gladius 

build it and they will cum, i just gotta focus
guess i understand why they ain’t open
too many creeps like POTUS 
still tho these hoes bogus 
gotta focus on building my empire like the Romans

the sun gone never set 
pussy is a drug i call it Percocet 
i been a lion call me lannister, jaime 
make sure you hop up on my dick if you a 90’s baby
it’s appreciated greatly

Share this post


Link to post
Share on other sites

I feel like this is the best rap I have ever written in my whole entire life 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this