CASCASSETTE

Members
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by CASCASSETTE

  1. CASCASSETTE

    STBB #604 VOTE

    1. BlueEar 2. FIVEPEE 3. Julian Convex
  2. CASCASSETTE

    STBB #604 [Lush]

    Congrats to mri, great sample pack + rules as well. Did not make enough time for this at all, so many ideas left to explore.
  3. CASCASSETTE

    STBB #603 VOTE

    1. naturelle.boombap 2. SW00P-MAN 3. Brotha B
  4. CASCASSETTE

    STBB #603

  5. CASCASSETTE

    STBB #600 VOTE

    Shit this one really is tough!!!!! 1. élan vital 2. per.du 3. Axwai runner up beatfux, Gait, DJ Cut-EFX
  6. CASCASSETTE

    STBB#600

  7. CASCASSETTE

    STBB #599 VOTE

    1. WigMaster 2. ruedenz 3. CHiLLWiLL1013 SOИIC.. would love to hear it without the O.C. vocals once
  8. CASCASSETTE

    STBB 599 Dark Trip Hop

    That one FBS sample.. so dope. Good find Fat My loopy but deep cut
  9. CASCASSETTE

    STBB #593 VOTE

    GUYS. All a y'all outdone y'all selves, and you know it, you kind of making me angry right now. Because I thought I had a good thing, selected from a good four ideas I had going on in Ableton, and this week just took me to school innit I'm about to burn some of the beautiful things I heard to a CD just to cruise to (don't worry the people affected got a PM waiting for them to paypal them some I'm not naming no numbers I'm just a humble fan, shit got me in the feels nah?) in order of (reverse) likes; per.du: not expecting this.. take me back to the noughties with some ill programmed drum work, no idea I needed this bigfamily: cool bump you got there, just tight, I know on this joint I don't have to *think* or anything it's just flow TkC: digging the mixing you did of all these samples together, seems effortless you know? naturelle.boombap: yeah what the fuck. no idea where you got all this from. then the vocals come in. man fuck. you got it. and the way it cuts from the chorus to the verse kind of, it's done! naturelle naturelle! :.Nella.Good.Fella.:: been hearin' you brother. this beat. digging how you used the tones sample, it's like jazz because I can't see where the next measure is tonically/melodically going to go, but with the drums it's kind of held with its feet to the ground as well. like no biggie. we gots this. one Detritus Tabu3: couldn't figure out how to use the spacy vocals, well you did though, you took everybody there, no pressure, just these vibes Zifhang: not cliff hanging, just hanging, this that thinking back of how fucked up and how beautiful our youths were and where we think of going with this thing called life really- .gerald: where the fuuuck did you get these drums, then with the vocals this whole composition? honestly curious for your process. and that's before this little arp comes in. that's a viiiiibe honestly this rivals with the best of 'em. getting philosophical with the beats. no cure SO.ME1 a.k.a. P1: there you have it, this is like you playing the trumpet yourself n shit, hey! would probably feel kind of wrong not to drink some wine while this track is on speakers defMute: took.. it.. down.. low.. lofi.. but this mixing something that has been well thought out FatVonFree: gave my last favor... gat damn.. this shit so reel.. gone out my way more than enough.. unless you asking me what you can do for me.. don't say shit.. ugh!! I'm not even starting about the visuals that you are working on. born to create Kowalzki: too cold with the vocals, like they sprinkled in there with the high bell notes, like I said drums fit, no, fuck this this a world champion beat, fuck off man please. this that wind down, man I know my wine is all gone I'm about to do some drugs just to come down on it with this song on repeat in the back Man this playlist is something. I'm not fucking around when I'm saying this week was hard.. ridiculously difficult to order and prioritise and whatnot, everybody did a bomb ass beat ///// I'm genuinely glad and proud to be part of this. Here's the wins; 1. FatVonFree 2. .gerald 3. Kowalzki
  10. CASCASSETTE

    STBB 593

    Boss samples
  11. CASCASSETTE

    STBB #591 VOTE

    Not easy today... 1. Zifhang 2. MazeOne! 3. Super Sen All runners up and them got some SC love. Dopeness all around, great week
  12. CASCASSETTE

    STBB#591

    Congrats to d3fmut3 Couldn't *not* post anything with these samples
  13. CASCASSETTE

    STBB #582 VOTE

    1. per.du 2. naturelle.boombap 3. Good Loki
  14. CASCASSETTE

    STBB # 582

    ~15 min chops, ~5 min drums and putting the chops, ~30 mixing/arranging/thinking a bass will be found for it, ~5 putting it through 404SX vinyl mode.
  15. CASCASSETTE

    STBB # 582

    These rules! Great. Also, this must be the sample in some Busta Rhymes (E.L.E.) song I'm sure. I heard this shit on tv when I was young
  16. CASCASSETTE

    STBB #576 VOTE

    Tough to choose this week. Tons of fire. Great week thanks to all involved and FVF especially for the samples & the rules. 1. Rockusnewera 2. Fla. 3. BlueEar
  17. CASCASSETTE

    STBB 576 Grime Folk Music (SnaresHellaOptional Week)

    Have to agree completely that what characterizes Roc's beats is lack of snares. But alas
  18. CASCASSETTE

    STBB 576 Grime Folk Music (SnaresHellaOptional Week)

    Well Soul you gonna get a kick. @Fat damn these samples dog!!! That first one really has Roc written all over it. Love the selection. Could you specify the releases you have this on? For possible future digging
  19. CASCASSETTE

    STBB #575 VOTE

    I thought my votes would be on time when I wake up (does PST have winter time too?). They weren't.. Anyway, I had a Lonius shane sounds Joa&Dillo Also kinda sad I didn't take more time to get the right chops. Hey thanks for all comments peeps!
  20. CASCASSETTE

    :.STBB#575.Spring.Dance.:

    Motherfuckin' congrats to you Nella
  21. CASCASSETTE

    STBB #571

    WeTransfer mirror (the difference between a site that looks modern, and one that looks modern and actually always works pretty much everywhere)
  22. CASCASSETTE

    STBB#569

    Cool things.. So you can not use the same synth twice, I presume - just one synth, one preset, with whatever modulation.
  23. CASCASSETTE

    STBB#568 VOTE

    I got 37 on DefMute x Banizz, but we can be safe to assume nobody is topping Soul by a long shot PS great week, thanks for all the comments
  24. CASCASSETTE

    STBB#568 VOTE

    1 G.F.Nella 2 Super Sen 3 The Deli
  25. CASCASSETTE

    STBB#568